Translate, Traducetelo

dilluns, 15 de juliol del 2013

Umi no Hi “Día del mar”

El 20 de julio de 1996 se celebra en Japón, por primera vez, el Umi no Hi, siendo el primer festivo nacional en época de verano.

En realidad esta festividad, sin ser día festivo, se instauró en 1941 llamándose Día de la Marina, en aquellos días se conmemoraba el viaje del emperador Meiji a bordo del Meiji-Maru, en 1876.

El Meiji-Maru es una goleta, de hierro,  con dos mástiles y provista a su vez de motor a vapor, que el gobierno japonés encargo construir a los astilleros Robert Napier & Sons en Glasgow (Escocia). 
Su misión fue hacer de barco patrulla con faro y para uso imperial.
El Emperador Meiji hizo con el un viaje de reconocimiento por el norte del imperio, partiendo de Aomori hasta Yokohama a través de Hakodate.
  El 20 de julio de 1876 se arribo al puerto de Yokohama, ultima etapa del viaje. Esta fue la fecha elegida para celebrar el Día de la Marina.

Tras aplicarse la Ley de Festivos (Ley del Lunes Feliz), de la que ya os hable en la entrada de La Semana Dorada, a partir de 2003 se pasó la festividad al tercer lunes del mes de Julio. El enfoque actual de esta fiesta es el de agradecimiento a la generosidad del océano pues no hemos de olvidar que Japón esta compuesta de una infinidad de islas.
 

Al ser el primer festivo dentro del periodo estival, muchos japoneses aprovechan para ir a la playa y celebrarlo.

Allí se organizan diversas fiestas tradicionales,





así mismo es tradición que los acuarios y piscinas organicen eventos especiales y los precios tienen descuentos.

Los matsuri (mercado tradicional y desfiles y juegos de calle) aparecen por todos los lugares. 



El Meiji-Maru, coprotagonista de la historia inicial, en 1897 fue cedido a la Escuela Náutica de Tokyo, allí se modificó añadiendo un tercer mastil y sirvió de buque escuela amarrado, para cadetes, durante mas de 50 años. Como símbolo de  tradición de la educación marítima, en 1964 se ancló en tierra firme en el Campus de Etchujima y en 1978 fue designado Monumento de Propiedad Cultural con el fin de preservarlo para los tiempos. En 1980, la universidad inició un importante plan de restauración que terminó en 1988. 







El 20 de juliol de 1996 es  va celebrar al Japó, per primera vegada, el Umi no Hi, sent el primer festiu nacional en època d’estiu.

En realitat aquesta diada, sense ser dia festiu, es va instaurar el 1941 dient-se Dia de la Marina, en aquells dies es commemorava el viatge de l’Emperador Meiji a bord del Meiji-Maru, el 1876.

El Meiji-Maru és una goleta, de ferro, amb dos pals proveïda de motor a vapor, que el govern japonès va encarregar construir a les drassanes Robert Napier & Sons a Glasgow (Escòcia).
 La seva missió va ser fer de vaixell patrulla amb far i per a ús imperial.
  L'Emperador Meiji va fer amb ell un viatge de reconeixement pel nord de l’imperi, sortint d'Aomori fins a Yokohama a través de Hakodate.
El 20 de juliol de 1876 es va arribar al port de Yokohama, ultima etapa del viatge. Aquesta va ser la data triada per celebrar el Dia de la Marina.

Després aplicar la Llei de Festius (Llei del Dilluns Feliç), de la qual ja us  vaig parlar a l’entrada de La Setmana Daurada, a partir del 2003 es va passar la festivitat al tercer dilluns del mes de juliol. L’enfocament actual d’aquesta festa és el d’agraïment a la generositat de l’oceà ja que no hem d’oblidar que el Japó està composta d’una infinitat d’illes.


En ser el primer festiu dins del període estival, molts japonesos aprofiten per anar a la platja i celebrar-ho.

Allà s’organitzen diverses festes tradicionals,





així mateix és tradició que els aquaris i piscines organitzin esdeveniments especials i els preus tenen descomptes.

 Els matsuri (mercat tradicional i desfilades i jocs de carrer) apareixen per tots els llocs. 




El Meiji-Maru, coprotagonista de la història inicial, en 1897 va ser cedit a l'Escola Nàutica de Tòkyo, allà es va modificar afegint un tercer màstil i va servir de vaixell escola amarrat, per cadets, durant més de 50 anys. Com a símbol de tradició de l’educació marítima, el 1964 es va ancorar a terra ferma al Campus de Etchujima i en 1978 va ser designat Monument de Propietat Cultural per tal de preservar-lo per als temps. El 1980, la universitat va iniciar un important pla de restauració que va acabar en 1988. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada