Translate, Traducetelo

dimarts, 5 de març del 2013

Nickname Sadako


En castellano después de las fotos.

Quan tenia uns deu anys a l’escola ens van fer llegir un llibre, és el que conscientment considero com el primer llibre que vaig llegir en la meva vida i el que em va fer descobrir el fascinant món de la literatura. Es titulava "Sadako vol viure" d’en Karl Bruckner, es tracta d’una novel · la inspirada en la vida de la Sadako Sasaki. La història explicada em va marcar de per vida. Em va donar l’oportunitat, des de molt petita, de saber que totes les històries tenen dues versions, que ni els bons són tots tan bons i ni els dolents tan dolents. Vaig aprendre el cruel que pot ser l’home amb els seus semblants i em va obrir el camí a la cultura oriental. Si he de confessar que hi va haver uns anys que m’abandona el interès. Suposo que després d’haver-me llegit gairebé tota l’obra de la Pearl S. Buck, sobre la Xina imperial i després descobrir que tot aquest món havia desaparegut amb l’arribada del comunisme, potser em vaig decebre, o potser és que necessitava canviar d’aires de lectura. Però jo vaig seguir recordant –me de la història de la Sadako, sempre va estar aquí, en un raconet del meu cervell, del meu cor. En 1989, pel meu 30 aniversari, em van regalar el llibre escrit en català, el vaig tornar a llegir 20 anys després i va tornar a capturar-me. Ho he rellegit diverses vegades i cada vegada trobo un ensenyament nou. A l’hora de cercar un "pseudònim" per Internet no se’m va acudir cap de millor.

Per si no coneixeu la història de la Sadako Sasaki, en breu i amb l’etiquetà "Amb Nom Propi" us explicaré una mica sobre ella.
LINK




Cuando  tenia unos diez años en la escuela nos hicieron leer un libro, es el que conscientemente considero como el primer libro que leí en mi vida y el que me hizo descubrir el fascinante mundo de la literatura. Se titulaba “Sadako quiere vivir” de Karl Bruckner, se trata de una novela inspirada en la vida de Sadako Sasaki.  La historia contada me marcó de por vida. Me dio la oportunidad, desde muy pequeña, de saber que todas las historias tienen dos versiones, que ni los buenos son todos tan buenos y ni los malos tan malos. Aprendí lo cruel que puede ser el hombre con sus semejantes y me abrió el camino a la cultura oriental. Si he de confesar que hubo unos años que abandone mi interés. Supongo que después de haberme leído casi toda la obra de Pearl S. Buck, sobre la China imperial y después descubrir que todo ese mundo había desaparecido con la llegada del comunismo, igual me decepciono, no se, a lo mejor es que necesitaba cambiar de aires de lectura. Pero yo seguí acordándome de la historia de Sadako, siempre estuvo ahí, en un rinconcito de mi cerebro, de mi corazón. En 1989, para mi 30 cumpleaños, me regalaron el libro escrito en catalán, lo volví a leer 20 años después y volvió a capturarme. Lo he releído en varias ocasiones y cada vez encuentro una enseñanza nueva.   A la hora de buscar un “pseudónimo” para Internet no se me ocurrió ninguno mejor.

Por si no conocéis la historia de Sadako Sasaki, en breve y con la etiqueta “Con Nombre Propio” os relataré un poco sobre ella.
LINK


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada