Os comenté en la entrada de cómo nos
encontramos el Ikebana y yo, que ha modo complementario también he cursado lo
que sería el equivalente a la formación profesional de Oficial Florista, en la Escola d’Art Floral de
Catalunya. Nunca se me ha pasado por la cabeza ni montar ni trabajar en una
floristería. El estilo que en occidente se usa normalmente, a mi me carga
mucho. Digamos que soy más afín al minimalismo del arte oriental. Ya tuve mis
problemas en clase con los profesores al tener que realizar mis composiciones,
no os diré que todos los estilos me disgustaran, no es eso, pero se me hacia
difícil poner tanto material en una sola composición. Allí me tocó aprender
desde como se hacen arreglos florales para una boda, a decoraciones para Navidad , a los típicos
trabajos florales funerarios, entre otras cosas. Pero también me permitió
aprender a alambrar los materiales y esto me está siendo de gran utilidad
en Ikebana, pues en el estilo que
actualmente estoy aprendiendo, el Rikka Shofutai, todo el material va alambrado
y las clases de botánica tampoco me han venido mal, la verdad para conocer más
la naturaleza del material floral.
El trabajo final de los dos cursos tenia que ser la
presentación de un book con todo el proyecto para una ceremonia nupcial. Cuando
me enteré de lo que tenia que hacer vi claro que jamás aprobaría ese curso
¡¡¡una boda!!! . Había que hacer planos
a mano alzada y en perspectiva de la iglesia, había que incluir fotos
con transparencias dibujadas de cómo sería el trabajo floral que ofrecíamos a
los hipotéticos novios. Había que elaborar un presupuesto………Francamente yo
dibujo mas que mal y esto era un enorme problema si pretendía “montar una boda” en una catedral o en una iglesia. En el book debíamos
explicar quien eran los novios y porque les ofrecíamos ese estilo de trabajo
floral y no otro. Así que ahogada en la poca fe que tenía yo en ese trabajo
final, deje volar mi imaginación y empecé por inventarme a los novios. Quienes eran, en que trabajaban, como se
conocieron…… He de confesar que me gusta mucho escribir, y esa pequeña
“novelita” sobre ellos me hizo ver la luz sobre el proyecto que iba a realizar.
Le pregunté a mi tutora si había algún inconveniente en que fuera una boda
civil y al contestarme ella que no se lo
había planteado pero que no le veía inconveniente siempre que cumpliera con
todos los puntos, se cerró el círculo afortunadamente para mí.
“El es un pequeño empresario en el sector de
los materiales para la construcción. Ella es diseñadora e interiorista. Se conocen
a raíz de un proyecto que ella prepara y
donde necesita el asesoramiento sobre un tipo de mármol. Han escogido para la
ceremonia de su enlace el pabellón Mies van der Rohe en Barcelona (fotos 1 y 2). Edificio emblemático para los
arquitectos y disañadores y que acoge un lienzo de mármol espectacular. Ella fiel seguidora de los dictados del Sr.
Van der Rohe, quiere una elaboración minimalista a conjunto con el edificio…………”
Y con el pretexto de que “mi clienta” deseaba
un trabajo acorde con el edificio, yo me salí con la mía de hacer un proyecto donde solo se usaban unas
estructura de mimbre blanco dentro de unos recipientes rectangulares
transparentes llenos de cantos rodados también blancos e incrustadas en el
mimbre habían cenefas hechas con orquídeas Vanda Sunny Delight granate (foto 3) como las cortinas del edificio, rosas Golden Gate naranjas (foto 4) por la armonía
análoga del color con el granate y hiedra Helix Greenfinger para el toque de verde (foto 5). Y después de
“rellenar” el book con la historia del singular edificio y la biografía de su
autor, planos, fotos y transparencias con unos sencillos dibujos y un
presupuesto muy adecuado, saqué una calificación de un 8,5 sobre 10.
Lamentablemente perdí todas mis fotos de
estos cursos al estropearse mi antiguo ordenador, solo conservo los apuntes,
las fichas de botánica y el book del proyecto final, ese que me dio tantos
quebraderos de cabeza y tanta satisfacción con la nota final.
Os dejaré a cambio fotos de arreglos florales que he
hecho posteriormente y aunque puedan
parecer Ikebana o que igual podría considerar Jiyuka (estilo libre) como no los
he elaborado en la escuela, prefiero ponerlos a parte. Espero que os gusten. (Foto 6 y en adelante)
Pido disculpas por la calidad de las fotos,
estas en concreto ya tienen unos años y no son digitales, con lo que al
escanearlas han perdido resolución.
|
Foto 1 |
|
Foto 2 |
|
Foto 3 |
|
Foto 4 |
|
Foto 5 |
|
Foto 6 |
|
Foto 7 |
|
Foto 8 |
|
Foto 9 |
|
Foto 10 |
|
Foto 11 |
|
Foto 12 |
|
Foto 13 |
|
Foto 14 |
|
Foto 15 |
|
Foto 16 |
|
Foto 17 |
|
Foto 18 |
|
Foto 19 |
|
Foto 20 |
Us vaig comentar
a l’entrada de com ens trobarem L'Ikebana i jo, que ha manera complementària
també he fet el que seria l’equivalent a la formació professional d’oficial
Florista, a l’escola d’art Floral de Catalunya. Mai m’he passat pel cap ni obrir
ni treballar en una floristeria. L’estil que a occident es fa servir
normalment, a mi em carrega molt. Diguem que sóc més afí al minimalisme de l’art
oriental. Ja vaig tenir els meus problemes a classe amb els professors en haver
de realitzar les meves composicions, no us diré que tots els estils em
disgustaran, no és això, però se’m feia difícil posar tant material en una sola
composició. Allà em va tocar aprendre des de com es fan arranjaments florals
per a un casament, a decoracions per Nadal, als típics treballs florals
funeraris, entre altres coses. Però també em va permetre aprendre a enfilferrar
els materials i això m’està sent de gran utilitat en Ikebana, ja que l’estil
que actualment estic aprenent, el Rikka Shofutai, tot el material va enfilferrat
i les classes de botànica tampoc m’han vingut malament, la veritat, per
conèixer més la naturalesa del material floral.
El treball final
dels dos cursos havia de ser la presentació d’un book amb tot el projecte per a
una cerimònia nupcial. Quan em vaig assabentar del que havia de fer vaig veure
clar que mai aprovaria aquest curs ¡¡¡un casament! . Calia fer plànols a mà
alçada i en perspectiva de l’església, calia incloure fotos amb transparències
dibuixades de com seria el treball floral que oferíem als hipotètics nuvis.
Calia elaborar un pressupost ......... Francament jo dibuix més que malament i
això era un enorme problema si pretenia "muntar un casament" en una
catedral o en una església. Al book havíem d’explicar qui eren els nuvis i
perquè els oferíem aquest estil de treball floral i no un altre. Així que
ofegada en la poca fe que tenia jo en aquest treball final, vaig deixar volar
la imaginació i vaig començar per inventar-me als nuvis. Qui eren, en què
treballaven, com es van conèixer ...... He de confessar que m’agrada molt
escriure, i aquesta petita "novel · leta" sobre ells em va
fer veure la llum sobre el projecte que havia de realitzar. Li vaig preguntar a
la meva tutora si hi havia algun inconvenient en que fos un casament civil i al
contestar ella que no se ho havia plantejat però que no hi veia inconvenient
sempre que complís amb tots els punts, es va tancar el cercle afortunadament
per a mi.
"Ell és un
petit empresari en el sector dels materials per a la construcció. Ella és
dissenyadora i interiorista. Es coneixen arran d’un projecte que ella prepara i
on necessita l’assessorament sobre un tipus de marbre. Han escollit per a la
cerimònia del seu enllaç el pavelló Mies van der Rohe a Barcelona (fotos 1 i 2). Edifici
emblemàtic per als arquitectes i dissenyadors i que acull un llenç de marbre
espectacular. Ella fidel seguidora dels dictats del Sr Van der Rohe, vol una
elaboració minimalista a conjunt amb l’edifici ............ "
I amb el pretext
que "la meva clienta" desitjava un treball d’acord amb l’edifici, jo
em vaig sortir amb la meva de fer un projecte on només es feien servir unes
estructura de vímet blanc dins d’uns recipients rectangulars transparents plens
de còdols també blancs i incrustades en el vímet havien sanefes fetes amb
orquídies Vanda Sunny Delight grana (foto 3) com les cortines de l’edifici, roses Golden Gate
taronges (foto 4)
per l’harmonia anàloga del color amb el grana i heura Helix Greenfinger per al
toc de verd ( foto 5).
I després de "farcir" el book amb l’historia de singular edifici i la
biografia del seu autor, plànols, fotos i transparències amb uns senzills
dibuixos i un pressupost molt adequat, vaig treure una qualificació d’un 8,5
sobre 10.
Lamentablement
vaig perdre totes les meves fotos d’aquests cursos a l'espatllar-se el meu
antic ordinador, només conservo els apunts, les fitxes de botànica i el book
del projecte final, aquest que em va donar tants mals de cap i tanta
satisfacció amb la nota final.
Us deixaré a
canvi fotos d’arranjaments florals que he fet posteriorment i encara que puguin
semblar Ikebana o que potser podria considerar Jiyuka (estil lliure) com no els
he elaborat a l’escola, prefereixo posar-los a part. Espero que us agradin. (Foto 6 i en endavant)
Demano disculpes
per la qualitat de les fotos, aquestes en concret ja tenen uns anys i no són
digitals, amb el que al escanejar han perdut resolució.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada